Sandra Skinnars

Alla inlägg under maj 2016

Av Sandra Skinnars - 23 maj 2016 18:00

Hej! Väldigt längesen sist nu igen. Sen jag bloggade senast har jag hunnit hämta en ny ponny med Nååro och varit till Åbo så jag ska berätta lite om det. Vi börjar med den nya ponnyn. Vi hämtade honom 2.5 och han är en 27 årig shetlandsponny. Han är världens sötaste lilla krabat och han heter Oliver men kallas Olli. Här får ni två bilder på honom:

Den här bilden är från måndagen...

Och den här är från tisdag. Är han inte söt? <3


Sen på onsdagskvällen så hoppade jag på tåget till Seinäjoki för att byta tåg där till tåget som Tommy satt på. Då jag klev på tåget blev det en efter längtad kram och sen mys tills vi var tvungna att byta tåg i Tammerfors och sen mys igen tills vi kom till Åbo. Då var klockan ca 11 på kvällen och vi båda var väldigt trötta så då vi kom till Tommys lägenhet så åt vi lite Subway som jag hade med mig och sen somnade vi otroligt snabbt.


På torsdag vaknade vi ganska tidigt som vi alltid gör och sen där två tiden så gick vi ut och kollade lite runt i Åbo. Eftersom det var kristihimmelsfärdsdag så var ju det mesta stängt men det var ändå mysigt att gå där med min gulleplutt. Då vi kom tillbaka till lägenheten så gjorde vi sallad och sen chillade vi bara, tittade på Youtube, spelade kortspel och spelade lite på Nintendo.


På fredag gick vi in till centrum för att leta efter en klänning till mig. Det var varmt men inte lika varmt som det var på torsdagen. Klänningen ska jag ha på skolavslutningen och sen på bröllopet så den får ni se bild på sen. Vi köpte även smoothie från Jungel Bar och den var förstås jätte god! Då vi kom tillbaka till lägenheten så la vi bara in sakerna vi köpt och sen gick vi till en pizzeria och köpte kebabrullar, eller jag tog en falafelrulle och den var god den också.


På lördg hann vi med en hel del. Först gick vi till Citymarket för att jag skulle köpa lite nytt smink och vi köpte även varsin redbull och gick till en park och satt där och drack vår redbull medan vi funderade på lite allt möjligt. Sen gick vi hem igen och bestämde oss för att vi skulle gå på picknick så vi gick och köpte bröd, tomater, mozzarella, vindruvor och Reese´s. Vi ville ha jordgubbar också men vi hittade inte det på affären men som tur var var det någon slags marknad längs med ån så där hittade vi jordgubbar. De där jordgubbarna var otroligt smaskiga och goda! Efter vi hade varit på vår picknick tog vi det lugnt en stund i lägenheten och sen gick vi och köpte glass och bestämde ganska spontant att vi skulle gå upp för ett litet berg, Vårdberget, som finns bakom huset där Tommy bor. Det var jätte fint där!

På söndag gjorde vi inte så mycket. Vi hade det bara mysigt och njöt av den sista tiden tillsammans före jag var tvungen att åka hem. Det var ingen rolig tågresa kan jag säga er!

Den jobbiga stunden före jag skulle på tåget! :/


Hoppas ni tyckte det var lite roligt att läsa detta inlägg iallafall så hörs vi någon annan gång. Kram!

Av Sandra Skinnars - 1 maj 2016 08:15

Godmorgon! Jag har varit vaken sedan halv sju typ och har läst en bok och har tittat lite på Youtube. Nu sitter jag och lyssnar på musik och pratar med Tommy. Idag ska jag inte göra så mycket mer än läxor. Jag ska läsa på finska ordförhör som jag har imorgon och så ska jag kanske fixa en engelska grej och försöka läsa ut boken så jag kan skriva en bokanalys till modde. Sen ska jag förstås göra mina övriga läxor också.


Igår var jag först och hjälpte mamma med att fixa lite blommor på gravarna och sen åkte jag med skjutsade pappa och Simme så att de fick hämta hem pappas lastbil. Då jag och mamma kom hem så åt jag lite för att jag var så hungrig och sen åkte jag upp till stallet och tömkörde Katinka. Värsta fällningsperioden är över nu men det finns vissa områden som hon löser jätte mycket på, t.ex magen och bakom öronen. Så jag borstade ganska noggrant och sen satte jag på henne selen och själv bytte jag om till träningsskor så att det skulle vara bekvämare att gå. Vi gick inte så långt men jag tror Katinka tyckte att det var roligt för hon gick med spetsade öron nästan hela tiden. Hon lyssnar även jätte bra på rösten så man behöver inte göra så mycket mer än att styra med tömmarna, det är bra.

Älskade Katinka! Hon betyder så mycket för mig! <3


Igår på kvällen tog jag min kamera och gick ut i skogen för att fotografera. Jag har börjat använda den manuella inställningen och det är så mycket roligare. Men det är svårt att få rätt ljus tycker jag. Nu är en sak som står högt upp på min önskelista ett stativ och en utlösare. Jag vill bli bättre på det här med att fotografera manuellt och igår kväll lärde jag mig en hel del. Jag blev jätte nöjd med bilderna och här är några av de bilder jag tog. Vad tycker ni? 


Nu ska jag gå och äta frukost och sen börja läsa på finska. Hoppas ni får en bra dag! Alla som är i skolan kämpar på det sista nu, snart är det sommarlov! Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards