Sandra Skinnars

Alla inlägg under juli 2014

Av Sandra Skinnars - 30 juli 2014 20:45

Hej hörni! Länge sen sist nu igen! Orkar inte riktigt skriva något långt nu men jag skriver lite om idag iallafall!


Först körde jag vespan till Korsnäs på service och så kom mamma, pappa och Simme och hämtade mig och vi åkte till Närpes. Där köpte jag inget som är värt att visa i bloggen. Efter att vi kom hem så har jag mest bara tagit det lugnt. Och nu har jag varit på datorn i flera timmar och inte gjort något speciellt. Hade tänkt skriva några tidsinställda inlägg tills imorgon och fredag för då är jag i Umeå. Båten går kl. 9 imorgon och vi är hemma runt 12 fredag kväll. Men det har hunnit bli så sent nu så jag vet inte om jag orkar. Annars så skriver jag nått om jag hinner i Umeå eller sen när vi kommer hem! Ha det bra och sov gott!

Av Sandra Skinnars - 25 juli 2014 15:48

Hjälp! Blev nästan rädd när jag såg att det var nästan en vecka sen jag bloggade sist. Jag har tänkt skriva men sen gått och gjort något annat och tagit bort det jag börjat skriva. Så det har inte blivit av helt enkelt. Men jag ska berätta lite vad jag har gjort. Det som är värt att veta iallafall. (Och det jag kommer ihåg:p)

Vi har varit på villan sen förra fredagen och i måndags åkte jag och mamma hem och sov hemma och på tisdag så åkte vi till Vörå för att träffa mammas flickkusiner och jag för att träffa min småkusin Ellen. Det var jätte roligt att träffa henne igen eftersom att vi bara träffas en gång per år typ... Och det pågrund av att hon bor i Stockholm och jag här i Petalax i Finland så ja vi träffas inte alls ofta kan man ju säga.

På onsdags morgonen åkte jag upp till stallet och körde Katinka och Eleonor red Torsten och sista biten red jag Torsten. Det var första gången som jag red i crocs och inte ordentliga ridskor. Men det gick ju också bra. När jag kom hem från stallet så gick jag i duschen och sen åkte jag ut till villan och senare så kom Sonja och Sandra dit också och var där resten av dagen och vi hade jätte kul och simmade i hela två timmar.

Igår så kom min ena morbror och hans fru och deras två barn ut till vår villa och var där på kvällen.

Nu är vi hemma och mormor, morfar, farmor, farfar och min andra morbror har just åkt härifrån. De har varit här och firat Simme som fyller 14 år idag och nu ska vi bara packa lite och åka ut till villan igen. Ha det bra!

Ni kan ju skriva en kommentar om vad ni vill läsa så ska jag försöka skriva det.

Ludde på villan förr idag

Av Sandra Skinnars - 19 juli 2014 08:20

Hej! Igår var min sista dag på jobbet och när jag kom hem så åkte jag nästan direkt upp till stallet och myste med hästarna. När jag kom hem igen så åt jag och sen åkte vi ut till villan och för engångs skull så ville jag följa med. Men jag har väl inget speciellt att berätta. Ville mest bara säga att jag är på villan och att bloggningen nan va si så där nu några dagar. Men ha det riktigt bra. Så hörs vi när vi hörs!

Min älskligshäst<3

Och min älsklingsponny<3 (Det var underligt ljus på den här bilden, jag riktigt lyser ju:p)

Och till sist min lilla älsklingshund<3

Av Sandra Skinnars - 17 juli 2014 13:32

Hej på er! Länge sen sist! Igår där två tiden så åkte jag till Sonja och Sandras villa och var där till åtta ungefär. Vi simmade lite och för mig var det första gången för i år sådet var väl på tiden. Annars hade vi det jätte trevligy där och det var roligt att träffa dem eftersom att vi inte träffats på en stund och bara prata om allt möjligt. Idag har jag också varit i jobb och sen jag kom hem har jag bara tagit det lugnt. Ikväll så ska vi och titta på "Bykiston". Det är typ en teater utomhus om hur det var förr kan man väl säga. Det brukar vara ganska bra och man brukar få skratta lite. Imorgon är det min sista arbetsdag så då får jag heltids sommarlov igen. :p Nej men jag tycker att det har varit riktigt trevligt där så de här två veckorna har gått riktigt fort. Nu ska jag gå ut en stund tror jag. Men ni ska ha det så bra så hörs vi!

Old

Av Sandra Skinnars - 13 juli 2014 21:15

Nu ligger jag i min säng och chattar med Sonja och Sandra på facebook och ska väl snart börja sova så att jag orkar upp imorgon i jobbet igen. Ikväll så har jag varit ut och gått och sprungit en liten bit och när jag kom hem gick jag i en sval dusch. Sov gott!

Av Sandra Skinnars - 13 juli 2014 14:30

Nu är det länge sen jag bloggat igen men jag ska berätt vad jag har gjort.


Onsdag:Jobbade mellan 9 och 13 och på kvällen så åkte jag med familjen och lyssnade på KAJ. En sak som var jätte kul var att Sonja och Sandra var där också och det visste inte jag så vi satt bredvid varandra och på pausen så pratade vi. Det var jätte roligt att träffa dem eftersom att det var ganske länge sen vi träffat varandra och KAJ var bra. De släppte en ny låt igår. Den ser ni här nedanför.


Torsdag:Jobbade och sen gjorde jag inget speciellt tror jag.

Fredag:Jobbade och sen åkte jag direkt till farmor och farfar och åt och sen åkte jag med pappa, Simme och farmor till sjukhuset för att hälsa på farfar som kom hem igår.

Igår:Åkte till stallet och gick ut och gick med Katinka en bit och sen när jag kom hem så ringde Eleonor och undrade om jag kunde köra hem Katinka dit igen. Så då åkte jag till stallet igen och selade Katinka och började skritta hemåt. Det tog kanske runt en timme eftersom att jag skrittade nästan hela tiden eftersom att hon har ju haft lunginflamation och inte blivit kört sen före hon fick det och så var det ganska varmt så jag tog det lugnt med henne. Både Torsten och Katinka blev jätte glada över att se varandra igen. När jag kom hem från stallet så gick jag i duschen och sen gjorde jag mig iordning för att åka på förlovningsfest till Eleonor. Jag åkte dit med Sonja, Sandra och Mimmi som också var dit bjudna och då var vi och hälsade på hästarna en stund också. Här ska ni få en bild på Katinka som har blivit smalare nu när hon inte ha kunnat äta lika mycket gräs.

Ganska dålig bild men visst har hon blivit smalare! :)


Nu sitter jag och lyssnar på musik och gör inget typ. Vi hörs senare! Ha en fortsatt bra dag!

Av Sandra Skinnars - 8 juli 2014 21:29

Åkte och tittade på fotboll klockan sju och kom hem halv/kvart före nio och då gick jag i en kall dusch. Nu har jag tittat på Allsång på Skansen där Jon Henrik och The Fooo var med i bland annat och hade tänkt titta på fotbolls vm men hade inga kanaler på tv:n. Så nu ska jag börja sova.

Ovido - Quiz & Flashcards