Sandra Skinnars

Alla inlägg under december 2014

Av Sandra Skinnars - 30 december 2014 14:50

Hej! I går så var jag till stan med pappa och Simme och jag köpte en vanlig och enkel T-shirt och ett par ridutebyxor. Senare på eftermiddagen så åkte jag upp till stallet och borstade och gick ut på en liten promenad med Katinka. Hon var jätte slöö!! Haha! Glömde att ta med ett spö också så fick vifta med armen som ett tok istället. Men vi kom oss framåt iallafall i någorlunda tempo. 

Sötis


Idag har jag varit på akademisk ridlektion och det var roligt. Jag har varit på tre lektioner nu men idag red jag på Guiness istället för Torsten för att han har inte blivit så mycket riden på sistone så jag hade Guiness istället. Men det gick riktigt bra! Det är så länge sen jag har ridit nu så det var verkligen roligt att rida igen. 


Imorgon ska jag och Sonja och Sandra upp till stallet och vi ska åka på en slädtur med Nina, eller jag ska rida på Guiness. Roligt roligt! Sen på kvällen ska jag och familjen till några bekanta i Malax för att fira nyår med dem.


2014 är snart, snart över! Kan ni fatta det? Jag fårstår inte för det här året har gått så otroligt snabbt! Nu har jag bara en (!!) termin kvar i högstadiet. Det känns både roligt och ledsamt på samma gång...Typ så... Det ska i allafall bli roligt att börja i gymmnasiet men det tråkiga är att jag inte kommer att träffa Sonja och Sandra varje dag... Men det löser sig!


Just nu sitter jag i sängen och lyssnar på musik och gör inte så mycket mer, bara chillar. Har bestämt mig för att lära mig en av Matt Steffaninas dans. Dansen till 'I don´t mind' för den är så bra! Det står att den är avancerad men jaaa... Vad är livet utan lite svårigheter? 

Nu ska jag försöka skriva något roligt inlägg... Önska mig lycka till! Hoppas att ni alla mår bra så hörs vi! Kram!

Av Sandra Skinnars - 27 december 2014 13:15

Hur har er dag varit hittills? Min har varit otroligt lugn. Jag har lyssnat på musik och sjungt med och bara chillat. Just nu är det den här låten här under som jag lyssnar på. Den är så sjukt bra!

Vet inte vad jag ska skriva om när jag inte gör något speciellt på dagarna. Ska försöka hitta inspiration någonstans. Men ni ska ha en riktigt bra dag så hörs vi senare! Kram!

Av Sandra Skinnars - 26 december 2014 18:45

Vad tycker ni om den nya headern? Jag ville ha något enkelt men snyggt och jag är riktigt nöjd med den. Jag satte dit de röda rosorna för att få dit lite färg.

Hos farmor och farfar var det riktigt roligt, min ena kusin var också där. Jag, Simme, farfar och min kusin åkte ut och körde till Pörtom för min kusin skulle ha nått därifrån. Så vi tog farfars bil och åkte dit. Roligt roligt! 


Nu ikväll har jag inte gjort så mycket. Jag har bara varit på datorn och lyssnat på musik och nu för en stund sen gjorde jag då en ny header så nu är jag nöjd. 


Imorgon på kvällen ska jag och familjen till Madde. Har inte träffat henne sen julfesten så det ska bli roligt att träffa henne igen. Nu ska jag fortsätta att göra inget. 


Av Sandra Skinnars - 26 december 2014 11:19

Hej på er! Hoppas att ni alla har haft en bra jul och att ni har fått vara med era nära och kära. På julafton kom farmor och farfar hit på mat och efter att vi hade ätit åkte vi till kyrkan på julgudstjänst och senare på kvällen komm farmor och farfar hit igen och då drack vi kaffe och öppnade paketen. Jag tänker inte visa alla mina julklappar, bara min favorit. En viss bok vid namn "Boken om The Fooo Concpiracy". Har redan läst ut den två gånger. Helt klart min favoritbok just nu. 

Glad tjej på julafton

Favorit uppslaget i boken, autografer.

Även fast de inte har signerat min bok och hållit i den så känns det väldigt häftigt att ha deras autografer.


Igår så var jag och familjen och farmor och farfar till min faster och åt god mat och umgicks helt enkelt. På kvällen gjorde jag inget speciellt utan jag tog det mest lugnt och spelade lite Wii med Simme.


Idag är det ett år sen vi åkte till Gran Canaria, Puerto Rico och det är väl klart att jag gärna skulle vilja ligga där i solen, träffa alla trevliga spanjorer och ha det trevligt där men jag hatar ju att flyga och jag minns hur "nervös" jag var inför flygresan ner till Puerto Rico för ett år sen. Usch! Men jag saknar Eden, hotellet där vi bodde, och skulle gärna åka dit igen om det inte vore för flygresan.


Just nu sitter jag i min säng, solen lyser in genom fönstret och snön ligger på marken. En underbar vinterdag helt enkelt! Om lite mindre än en timme ska vi åka till farmor och farfar och dricka kaffe typ, min faster och hennes man kommer också dit. Jag hoppas att ni alla får en sjukt bra dag och att ni har haft en bra jul! Kram på er allihopa!

Av Sandra Skinnars - 24 december 2014 07:27

Det är julafton! Excited! Hoppas att ni alla får en bra julafton så hörs vi senare. Kram på er allihopa!

Katinka<3

Söta söta Torsten<3

Alla borde lyssna på den här låten. Den är så sjukt bra! Min favorit låt just nu. Allihopa gå och lyssna på den!

Av Sandra Skinnars - 23 december 2014 12:00

Hej på er! Hur har ni haft det? Hoppas att ni har haft det riktgt bra. Själv har jag haft det bra. I fredags hade vi julfest i skolan och det var nog det roligaste julfest jag nånsin haft. När jag sjöng gick det riktigt bra. Märktes att jag var lite hes men det gick! Sen när vi dansade niornas dans gick det också bra. Efter niornas dans så dansade de som ville polones (vet inte hur det stavas) och sen hade vi "juldisco" jätte roligt och härlig stämmning. Efter discot fick vi våra betyg och sen fick vi åka hem.


I lördags så tog jag det bara lugnt. Paketerde julklappar med mamma och sen på kvällen åkte jag till Sonja och Sandra och var där till typ halv elva. Två ord beskriver den kvällen; crazy och bäst. 


I söndags var vi till Vörå till mormor och morfar och åt julmat med den sidan av släkten. Jag och Simme var typ hela tiden med våra söta kusiner Joel och Jolinda. De är jätte roliga att vara med. En är 8 år och den andra är 6 år, tror jag. Igår gjorde jag typ inget. Köpte en julklapp och var upp till stallet och borstade och myste lite med hästarna och gav dem varsin julpuss men annars så tog jag det bara lugnt.

 

Idag har jag varit till Malax med pappa och Simme, sen till Korsnäs och hämtade hem lastbilen. När vi kom hem gick jag ut med Ludde och sen gick jag och duschde honom så nu är han fin inför morgondagen. Nu har min faster varit hit fram och tillbaks men de åkte nu. Snart ska jag och pappa hoppa i lastbilen och åka upp till Nykarleby till Nyko och hämta lite räv- och minkmat. Vi kommer hem 18-19-tiden. 

 

Nu ska jag sluta säga att jag ska skärpa mig med bloggningen. Nu ska jag ta tag i det och verkligen börja blogga igen, för det är roligt att göra det. Att jag bara har skrivit 8 inlägg nu i december känns ju lite dåligt. Jag lovar er nu, jag ska skärpa mig nu. 

 

Hoppas att ni alla har en bra dag så hörs vi senast imorgon! Kram på er allihopa! Nu ska jag gå och byta om lite så åker vi väl snart då. 

 

Av Sandra Skinnars - 18 december 2014 20:45

Hej! Nu måste jag skärpa mig med bloggningen på riktigt alltså! I måndags var vi och visade upp "Ljusdansen" till Emilia Centret och sen på kvällen åkte jag inte till Kempi med Nina och Nåro för jag var så pass förkyld... Jäkligt synd för jag ville så gärna åka. I tisdags var vi och visade upp dansen till kommungården och sen var det en vanlig dag. Igår så hade vi julmiddag och det var väl trevligt. Idag har vi haft annat program hela dagen. Två första timmarna så hade vi fått välja mellan olika aktiviteter, jag var i julfestgruppen och gick repade inför julfesten imoron, tredje timmen tränade niorna på "Niornas dans", fjärde timmen tittade vi på några foton i gymnastiksalen och sen visade vi upp "Piratdansen" och det gick väl inte så jätte bra men helt ok iallafall. Sen två sista timmarna va vi hela klassen och hade knytkalas och frågesport. Imorgon är det julfest och jag sjunger en vers solo i "En stjärna lyser så klar". Jag är fortfarande förkyld så jag hoppas att det går bra. Julfesten slutar klockan 13 och då åker vi hem och då är det jullov fram till 7.1.2015, tror jag. 

 

Hoppas att ni har haft det bra nu de här dagarna som jag inte har bloggat. Jag ska försöka skärpa mig med bloggningen nu och skriva åtminnstone ett inlägg per dag. Ha det bra! Godnatt!

 


Tävling i Malax 21 september...

Om jag minns rätt nu så var det här senaste gången jag red Torsten...

Torsten jag älskar dig och att veta varför du har haltat i perioder är både skönt och jäkligt jobbigt...

Jag kommer alltid att vara otroligt tacksam över att jag fått rida och lära känna dig

Av Sandra Skinnars - 13 december 2014 21:13

Ja vad ska jag säga... Länge sen sist nu. Jag har varken orkat eller velat blogga nu de senaste dagarna. Vet inte vad jag ska skriva om heller så att har ni några förslag så kommentera gärna.

I går firade vi Lucia i skolan och jag var med i kören och sjöng och sen visade showdance gruppen upp ljusdansen som vi kallar den. Den är jätte enkel och långsam och rofull. Efter skolan åkte jag till Sonja och Sandra och vi gjorde lite julgodis, citronkola, daimtryffel och vitchoklad kulor. Gott! Började också känna av en förkylning igår, inte roligt alls.

Idag har jag varit till stan med hela familjen. Jag köpte två par tröjor och två par byxor, ett par jeggings som är lite "glansiga" så det ser lite läder aktigt ut och ett par mjukisbyxor.

När vi kom hem från stan så fick jag bara luft genom ena näsborren men nu kan jag andas normalt typ. Nässpray is my friend liksom. ;) Har sjukt ont i halsen också... Såndär torr känsla. Usch! Hoppas att det inte blir värre för den här veckan kommer att bli rolig. På måndag morgon ska vi och visa upp ljusdansen till Emilia Centret där jag sommarjobbade i sommras och om jag inte blir riktigt förkyld så ska jag till Kemppi med Nina och Nåro. På tisdag morgon ska vi till kommungården och visa upp ljusdansen, på onsdag är det julmiddag i skolan, på torsdag är det annat program hela dagen i skolan och på fredag är det julfest. Ni hör ju jag får bara inte bli sjuk nu!!

Hoppas att ni mår bra! Jag ska börja sova nu. Vi hörs när vi hörs! Godnatt!

Ps. Snart har jag haft bloggen i två år!

Ovido - Quiz & Flashcards