Sandra Skinnars

Direktlänk till inlägg 3 januari 2017

Fyra år!

Av Sandra Skinnars - 3 januari 2017 19:43

Gott nytt år allihopa! Hoppas att ni har fått en bra start på det nya året! Idag för fyra år sedan så startade jag den här bloggen. Sjukt egentligen att jag har haft den så länge! Men i och för sig har jag blivit otroligt dålig på att uppdater här men endå roligt att kunna gå in här någon gång och skriva lite. 


Jag och Tommy har varit med varandra enda sen 23:dje december och på jul var vi hemma hos mig. På julafton så åt vi god julmat och öppnade julklappar men annars lugn och härlig dag. Vädret var dock skit! På juldagen åkte vi till min faster och åt julmiddag och var där i några timmar. Sen på annandagen så tog vi det bara lugnt efter all julmat osv.

Här är en bild på mig och älsklingen på julafton!


27:nde december packade vi in våra grejer i min lilla bil och så åkte vi först in via Vasa för att köpa lite grejer och sen fortsatte vi till Esse och där har vi varit och firat in det nya året. Det blev dock ett lugnt nyår eftersom T's föräldrar var förkylda. Men jag fick sluta 2016 och börja 2017 med min älskling så jag är glad. Vi åt även en otroligt god kaka som jag och T hade gjort dagen före. Receptet tog vi från en bok som vi fick i julklapp, jag minns dock inte vad kakan hette men det varr nått med "Frusen vitchoklad mousse kaka"... Men den var otroligt god även fast botten var gjord av mandelmassa som jag inte gillar.

Bild på kakan!


Igår så satte vi oss på tåget och åkte ner till Åbo. När vi kom hit där 18-tiden så gick vi in på en pizzeria där de gör kebabrullar och köpte en falafelrulle med oss till lägenheten. Den var lika god som alltid! Sen tog vi det bara lugnt och tittade på Youtube resten av kvällen. 


Idag var vi och åt Thai mat på Zhong Hua, de har otroligt god mat där. Rekomenderar verkligen att ni går dit och äter deras lunch buffé. Efter vi hade ätit gick vi till City Market och handlade lite smått och efter det mest bara tagit det lugnt. 

Testade och göra eyeliner för andra gången i hela mitt liv och det blev någorlunda bra iallafall. Jag skulle kunna sminka mig sådär varje dag bara jag skulle orka och ha den träjan hela tiden. Det är så jag vill se ut...

Här är en bild på maten också


Hoppas att ni får en bra fortsatt kväll så hörs vi när vi hörs! Kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Skinnars - 13 september 2017 09:19

Hej från och med nu hittar ni min blogg på wordpress. Den nya addressen är www.sandraskinnarsblog.wordpress.com Hoppas vi ses där! ...

Av Sandra Skinnars - 9 maj 2017 07:45


Sovit gott? Det har jag. Jag vaknade ca klockan 7 av mig själv och det är så skönt när man får vakna av sig själv istället för väckarklockan. Idag börjar jag skolan först halv elva så jag får ta det lugnt nu från morgonen och det behövde jag verklige...

Av Sandra Skinnars - 19 april 2017 15:15


Hej! Har ni haft en bra dag? Det har jag! I skolan hade jag modersmål kl.8:45-9:35 och sen hade jag biologi mellan kl.13:10-15:00. Så efter modde så åkte jag hem och då bytte jag om och gick ut på samma runda som igår. Det var riktigt härligt! N...

Av Sandra Skinnars - 18 april 2017 21:54


Hejsan! Idag började skolan igen efter påsklovet och jag är så jäkla taggad på livet just nu. Jag har en lugnare period i skolan nu så idag var jag i skolan 10:35-15:00. När jag kom hem gjorde jag en smoothie till mellanmål och sen åkte jag upp till ...

Av Sandra Skinnars - 15 april 2017 10:07

Hej på er! Senast jag bloggade hade jag och T just varit i Esse och nu är vi här igen. I onsdags efter att jag skrivit mitt sista prov så åkte jag hem och packade det sista och sen åkte jag in till stan och där var T och väntade på mig. Då jag plocka...

Ovido - Quiz & Flashcards