Sandra Skinnars

Alla inlägg under november 2016

Av Sandra Skinnars - 3 november 2016 10:00

Kanske lite sent att säga godmorgon nu men... Godmorgon gänget! Hur har ni det? Jag har varit vaken sen halv åtta och ca halv nio åkte jag och hämtade pappa med traktorn och så var jag in och handlade lite mat åt mig. Jag ska göra en "rätt" som jag typ alltid gör... Grönsaksbiff, couscous och en sås av gräddfil, ketchup och lite salt + att jag köpte lite gröna bönor som jag ska äta till. :) Så gott! 


Det är så fint ute idag! Vindstilla, klart, lite sol och några minus grader så det är lite påfruset! Så jäkla fint! Perfekt väder för att åka till stallet ju! Har bestämt med S&S att vi åker ca ett så då hinner man äta före. Kommer bli så jäkla nice att köra Olli. Hoppas att han uppför sig, plutten! <3


Igår när jag var upp till stallet så blev det en längre tur men det där lugna vet jag inte. Katinka hade så mycket energi så hon ville trava mycket så då fick hon det. Hon hade bättre kondis än vad jag trodde... Hon blev lite svettig men det är inte så konstigt med tanke på den päls som hon har. Men det var verkligen en otroligt skön tur och vädret var på vår sida!

Titta så fint!

Där bak hade vi en pigg men sur liten krabat på släp!

Ni måste ju få en bild på mys Torsten också! Bästa!

Som middag igår så tänkte vi åka på pizza men det var så fullt på pizzerian så vi åkte till en thai restaurang istället och shit vilken tur det var att pizzerian var full! Maten på Thai Style var så god! Här på bilden så ser ni det som jag åt!


Nu ska jag snart gå och göra mat åt mig och sen bär det av mot stallet! Hoppas att ni alla får en riktigt bra dag!

Vi hörs! Kraaam!

Av Sandra Skinnars - 2 november 2016 11:37

Hej på er! Jag är ledig från skolan resten av veckan!  Egentligen skulle jag ha haft finska prov imorgon men läraren är sjuk och var det typ hela förra veckan också så provet flyttas fram! Gissa om jag blev glad igår när jag satt och läste på historia provet och fick ett meddelande om att finska provet flyttas fram! Btw så hoppas jag att hissa provet gick bra, det kändes helt ok iallafall.


Jag kom hem typ halv 11 eller 11 och fram till nu så har jag mest bara tagit det lugnt. Jag har ätit och kollat på YT och pratat med T men han åkte till skolan för ett tag sen så jag har tänkt åka till stallet om en stund och köra Tinkos och förstås ta med Olli. Jag tänkte att jag skulle ta en lite längre men lugn tur eftersom de inte har den bästa kondisen just nu.


I måndags var jag också ock körde men då åkte jag inte så långt. Men jag blev lite arg på vädret då för när jag åkte från stallet så började det små regna och straxt före vi kom tillbaka så slutade det...


Jag är ju ledig imorgon nu då också så då ska S&S och jag åka upp till stallet efter att de har skrivit prov och efter att vi alla har ätit. Så då ska jag köra Olli och så ska de turas om att tömköra Tinkos. Det ska bli roligt eftersom jag har kört honom en gång och då så var det första gången vi testade ha kärra efter honom. Plus att vi (eller Nååro) har ny kärra som är så mycket bättre så det ska som sagt bli roligt att få köra honom. 

Här är från då jag körde honom första gången. Han är ju så söt den här lilla krabaten!  

Här ser ni ju även den gamla kärran.

Och här ser ni nya kärran (Jag visste inte att mamma tog den här bilden)


Hoppas att ni har haft och får en bra dag! Nu ska jag börja byta om och så småningom åka iväg till stallet! Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards