Sandra Skinnars

Alla inlägg under februari 2013

Av Sandra Skinnars - 28 februari 2013 21:00

Alltså fattar ni att februari är över? Inte jag. Jag har nu haft den här bloggen i ca 2 månader. Sommaren närmar sig och jag är glad. Så j*vla glad. Sommarlov med Katinka, kan det bli bättre? Jag ska tillbringa hela långa sköna sommaren i stallet med Katinka. Jag känner bara ett lyckorus genom hela kroppen när jag tänker på sommaren. Vill ha sommar nu!

Btw, nu när ni läser det här så sitter jag i en lastbil påväg till Nyko frys. Nåja, idag har jag mailat med Ellen en hel del. Jätte kul! Love you, Ellen and Katinka to! Kram! Och sov gott alla!

Av Sandra Skinnars - 28 februari 2013 10:28

Hittills idag så har jag kollat genom hela min garderob och det blev en hel del som ska bort. Sen nu så har jag varit på datorn och sen ikväll så ska jag förmodligen följa med pappa till "Nyko frys" (pappa kör räv- och minkmat) så då ska jag följa med dit. Men kan hända att jag inte bloggar nå mer idag. Vi får se hur det blir! Om jag inte hör av mig nå så ska ni ha en bra dag!

Av Sandra Skinnars - 28 februari 2013 09:30

Orkar inte ta nån bild. Men det här har jag i min väska: Almanacka, skolböcker, penal, läppbalsam, mynthon (stav), strepsils, burana, tuggummi, mobilen ibland. Tror det var allt!

Av Sandra Skinnars - 27 februari 2013 20:00

Vaknade typ halv 8 (finskt) steg upp åt frukost och sen typ ja vad kunde klockan va... Kanske kl. halv 10? Så började vi köra till "Tuuri" och kom dit typ halv 12??? Då bårjade vi går runt och titta där. Hittadde en tröja och ett iPhone skal. Skalet har jag bild på men inte tröjan... (Förklaring längre ner i inlägget.) Så här har ni bild på skalet:

vitt med nått mönster...

 

På syns inte mönstret nå, för jag var ju lite korkad och tog ett vitt skal åt en vit iPhone. Men jag tycker ändå att det är ganska snyggt. Ja men, sen drack vi lite och åt lite bulle. Sen skulle vi åka hem då. Bilen starta, men ingen kall luft kom in. Bara varmluft. Men vi började åka hemåt iallafall. Sen gick den inte nå snabbare än 90 km/h så det var alltså nått fel på bilen. Varmt som bara den var det också! ;) :P :/ Nåja, inga varnings lampor lyste så vi fortsatte. Sen kom vi till "Seijnäjoki" (stav) och då stoppa bilen nästan. Så vi vek in på en bil verkstad (som tur var så fanns det en riktigt nära) stoppa bilen och pappa och Simme steg ur och kolla. Så tog pappa bort korken till motoroljan(??) och oljan spruta ut. Det började ryka också. Mamma vred av bilen och sen gick hon in till verkstan och en mekaniker kom ut och tittade. (Naturligt vis så prata han bara finska så jag fatta kanke 1/8 av allt de sa) Men vi stod säkert där i 1h. Blev lite kallt! Men mekanikern skulle bogsera (stav) bilen till en peogot (stav) verkstad som var där i närheten. Så vi ringde en taxi som fick köra oss till tågstationen. Så här kommer förklaringen till att jag inte har bild på tröjan... Vi hade handlat lite mat, så vi tog hem det som skulle in i kylen och godis och iPhone skalet och lite sånt vi ville ha med. Så tröjan är i bilen nånstans i Seijnäjoki. Synd att jag glömde bort den helt tänkte bara på iPhone skalet haha!!! Men vi kom till tågstationen köpte biljetter och satte oss och väntade på tåget. Väntade ca en halv timme. Steg på tåget till Vasa (staden som vi var till igår heter så) tog ca en timme. När vi kom dit så tog vi en taxi hem, tog kanske en 35-40 min eller nått sånt. Och sen var vi äntligen hemma. Haha!!! Så har min dag sett ut. Litet äventyr på sportlovet som mamma säger! Men kram och sov gott. Imorgon så vet jag inte vad jag ska göra. Kanske åka till stallet och rida? Nej men det kanske int går nu när det har blivit så halt. Nåja får se vad jag hittar på!

Av Sandra Skinnars - 27 februari 2013 18:30

Hej!


Har så sjukt mycket att berätte om. Så i det här inlägget kommer jag berätta om gårdagen.


Vi (jag, Simme och mamma) åkte till stan och vi åkte först till nått ställe (minns inte vad det heter) sen åkte vi till Expert och köpte en iPhone 4s åt mig!!! :D :D Happy girl! En vit en. Köpte ett skal också. Fanns int så mycket att välja på men... Så här ser det ut:  

Baksidan...

 

framsidan. LIte mer rosa i verkligheten! I´m in love with my iPhone!!! It´s just one problem... Jag kan inte använda den än... Fatta störande när den ligger på mitt nattduksbord. Alltså jag sitter och dreglar över den. :P Kan inte fatta att JAG har en iPhone nu! Ofattbart! Men ja, orsaken till att jag inte kan använda den är att vi bytte abonemang (heter det så och stavas det så) så det blir i bruk om en vecka först. :/ Så nu kan jag inte vänta. Jag kan heller inte lägga i SIM-kortet jag har nu heller. För då skulle det måsta klippas och det får jag inte för mamma. Men men, den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge eller vad brukar man säga. Så nu har jag en liten bajs mobil för Simme skulle ha den som jag har haft så, så... Har inte tusch (stav). Det är en sån här... hmm... som man viker ihop... som en snäcka typ. Fattar ni? Nåja, sen åt vi på Subway (stav) älskar deras smårgåsar (eller vad ska man kalla det??). Sen åkte vi till en musikaffär för Simme skulle ha några trummpinnar. Sen åkte vi hem!


Ps. Kommer ett inställt om dagen sen. Ska skriva det nu, så kommer det upp lite senare ikväll eller kanske imorgon? Nä, det blir nog ikväll!

Av Sandra Skinnars - 26 februari 2013 17:25

Måste få vara själv en stund! Kram!

Av Sandra Skinnars - 26 februari 2013 16:09

Berättar om dagen sen. Brb!

Av Sandra Skinnars - 26 februari 2013 07:55

Ovido - Quiz & Flashcards