Sandra Skinnars

Alla inlägg den 14 juli 2015

Av Sandra Skinnars - 14 juli 2015 22:06

Hej på er! Igår när jag var och red  den där hästen så var jag dit för att se om jag ville bli medryttare på den. Och om jag ville... Så från och med igår så är jag nu medryttare för första gången åt en häst som jag redan gillar sjukt mycket och jag har bara ridit honom två gånger. Haha! Men det är något speciellt med honom... Jag vet inte riktigt vad men jag blir glad av att sitta på hans rygg på nått sätt, och att rida igen och få chansen att rida en häst typ 6 dagar i veckan. Wow! Tack Martina och din familj för det! :) Hästen heter då Petsari och kallas Peppe men jag kallar honom Pepsi. Haha! :p Han är en finnhäst på 18 år och ca 160cm i mankhöjd. Perfekt! Jag är så himla glaad! :D Här kommer en bild på oss från när jag var och red honom idag.

Fina fina Petsari aka Peppe/Pepsi <3


Före jag åkte till stallet så hjälpte jag mamma att tvätta lite mattor och sen efter stallet så tog jag det lugnt en stund och sen gick jag i duschen och sen kl. 19 åkte vi till Arstu på "Bykiston" som är typ en teater om hur det var förr här i Petalax. Det låter kanske inte så roligt men det är riktigt roligt faktiskt.


Imorgon ska jag inte göra så mycket, jag ska inte åka och rida Petsari iallafall. Hovslagaren skulle komma på eftermiddagen så han får vila imorgon. Han har inte blivit så mycket riden på senaste tiden så vi börjar lite lugnt för att få upp kondisen och få bort den lilla gräsmagen som han har fått. Men på torsdag ska jag antagligen dit igen. :D 


Hoppas att ni har haft en riktigt bra dag så hörs vi kanske imorgon! Kram och sov så gott!

Exakt!

Ovido - Quiz & Flashcards