Sandra Skinnars

Direktlänk till inlägg 18 juli 2015

Helg och en massa hästprat

Av Sandra Skinnars - 18 juli 2015 08:35

Godmorgon på er, nu är det helg! Vad gör ni i helgen? Jag är på villan/sommarstugan och ska vara här till imorgon någon gång. Jag, pappa och Simme kom hit typ halv nio och mamma kom straxt före tio tror jag.

I onsdags så var jag ju och red Guinness med Sonja och Sandra. Sandra red Rilla och Sonja hjälpte till att fixa hindren eftersom vi hoppade. Jag och Guinness hoppade 40-50cm och det gick hur bra som helst. Gamla damen är så duktig!

I torsdags var jag och red Pepsi och det gick också riktigt bra. Han är så duktig! Jag hoppade ca 20cm flera gånger och vi klarade det dom flesta gångerna. Sen testade jag också att galoppera lite, i högervarv gick vi till någorlunda lugn och fin galopp men i vänstervarv fick vi bara till några steg så vänstervarv ska vi träna mer på, höger också förstås.

Igår var jag också och red Pepsi och det var ungefär samma upplägg som i onsdags. Vi hoppade 20cm och fick till några galopp steg i båda varven tror jag. Han är så snäll Petsari. Man märker på honom att han blir frustrerad när han inte riktigt förstår vad man menar. Gulle <3 Och han lyssnar så bra på det vanliga tvådelade bettet, ibland blir han lite stark men det är inget farligt. Han går endå bra att få ner i ett långsammare tempo. Så det är ju bra! Det ända han har lite svårt med är att gå i form men för det mesta så går han ganska bra.

Nu får han vila idag och imorgon så åker jag antagligen dit på måndag igen. Kanske vi ger oss ut på en terräng tur då, nu när jag har ridit honom 4 ggr på plan och lärt känna honom lite. Vi får se hur det blir! Ni lär ju få veta det senare! ;)

Hoppas att ni får en riktigt bra dag nu då så hörs vi kanske senare idag eller imorgon eller först på måndag. Kram!

En av de bästa platserna på denna jord är på in rygg Pepsi! <3

Så vackert igår kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Skinnars - 13 september 2017 09:19

Hej från och med nu hittar ni min blogg på wordpress. Den nya addressen är www.sandraskinnarsblog.wordpress.com Hoppas vi ses där! ...

Av Sandra Skinnars - 9 maj 2017 07:45


Sovit gott? Det har jag. Jag vaknade ca klockan 7 av mig själv och det är så skönt när man får vakna av sig själv istället för väckarklockan. Idag börjar jag skolan först halv elva så jag får ta det lugnt nu från morgonen och det behövde jag verklige...

Av Sandra Skinnars - 19 april 2017 15:15


Hej! Har ni haft en bra dag? Det har jag! I skolan hade jag modersmål kl.8:45-9:35 och sen hade jag biologi mellan kl.13:10-15:00. Så efter modde så åkte jag hem och då bytte jag om och gick ut på samma runda som igår. Det var riktigt härligt! N...

Av Sandra Skinnars - 18 april 2017 21:54


Hejsan! Idag började skolan igen efter påsklovet och jag är så jäkla taggad på livet just nu. Jag har en lugnare period i skolan nu så idag var jag i skolan 10:35-15:00. När jag kom hem gjorde jag en smoothie till mellanmål och sen åkte jag upp till ...

Av Sandra Skinnars - 15 april 2017 10:07

Hej på er! Senast jag bloggade hade jag och T just varit i Esse och nu är vi här igen. I onsdags efter att jag skrivit mitt sista prov så åkte jag hem och packade det sista och sen åkte jag in till stan och där var T och väntade på mig. Då jag plocka...

Ovido - Quiz & Flashcards