Sandra Skinnars

Alla inlägg under november 2013

Av Sandra Skinnars - 18 november 2013 21:31

Nu ska jag sova! Läst tyska hela eftermiddagen typ. Tycker att jag kan det ganska bra nu så får hoppas att det går bra imorgon då också.

Bild från igår


Idag i skolan flöt det på som vanligt bara. Tre sista timmarna kollade hela skolan på film. Riktigt härligt med lite lugnt i slutet av dagen. Eller vi hann ha ca 20 min av den lektion vi hade sista timmen och då hade jag musik så det var ju också riktigt chill! Nej nu ska jag sova. Börjar bli sent för en skolelev som ska upp ganska tidigt imorgon. Godnatt!

Av Sandra Skinnars - 17 november 2013 21:10

Hej/Godnatt! Idag har jag mestadels bara tagit det lugnt. Steg upp först kvart i nio typ. Skönt att ligga i sängen och bara ta det lugnt. Har känt mig rastlös nu idag när boken är utläst, förr eller senare exploderar jag alltså. Det måste vara den bästa boken jag läst i hela mitt liv. Hehe! 307 sidor och jag lånade den i onsdags och läste ut den igår. Fatta bra bok liksom. Ni måste läsa den allihopa!

Nej slut tjatat om det nu. Imorgon är det måndag, bara så att alla vet, och det är skolan som gäller. Efter skolan blir det provläsning på hög nivå (man kan ju alltid hoppas...) för jag har nämligen tyska prov nu på tisdag. Sen måste jag till stallet nån gång den här veckan. Känns som en evighet sen sist. Saknar Katinka, saknar doften av häst, saknar att borra in näsan i Katinkas tjocka vinterpäls, saknar miljön i stallet, saknar att pussa den lilla gulliga mulen, saknar att borsta Katinka, saknar att sätta på selen och saknar att kämpa för att få den runt magen på henne, jag saknar att sitta i kärran och jag saknar allt med stallet och hästarna. Jag saknar Katinka!

God natt!

Av Sandra Skinnars - 16 november 2013 13:38

Hej! Åkte till stan förr idag och kom hem för en stund sen. Letade efter ett par skor på halpa halli men de fanns inte... Gick i lite andra affärer också men hittade inget så jag kom hem tom hänt om vi säger så.

Nu sitter jag i sängen och ska läsa "Förr eller senare exploderar jag". Som jag förövrigt snart har läst ut. Kommer läsa ut den ikväll och jag älska denna bok. Ska läsa om den sen fast jag kommer minnas allt. Jag säger bara LÄS DEN!

Av Sandra Skinnars - 15 november 2013 21:41

Hej blev för trött för att skriva igår eller jag läste "Förr eller senare exploderar jag" till klockan 23-23.30 igår kväll. Men jaja.

Idag efter skolan kom Madde hit och vi har skrattat och gjort lite läxor tills måndag (duktiga vi e) och ätit chips och bakat kladdkaka och ätit kladdkaka och druckit cola på det fatta rolig kväll. Hon åkte hem typ halv tio.

Nu ska jag läsa "Förr eller senare exploderar jag" och sen ska jag sova. Får se hur länge jag orkar läsa ikväll. Det värker i mina vader också. Inte kul! På gympan idag så gick vi ca 5 km så. Nej nu ska jag läsa. Om vädret tillåter så åker jag säkert till stallet imorgon eller söndag. Så sjukt tråkigt när jag inte hinner mitt i veckorna... Nej, läsning nu. Godnatt!

Av Sandra Skinnars - 14 november 2013 11:30

1. Vad är ditt mellannamn? Elisabeth

2. Vad skulle du vilja heta i förnamn? Det jag heter

3. Är du i ett förhållande nu? Nej

4. Om ja, hur länge har ni varit tillsammans? -

5. Vem var du tillsammans med sist? Ingen

6. Får man fråga varför det tog slut? -

7. Har du haft ett seriöst förhållande? Nej, inget oseriöst heller ;P

8. Vem vet mest om dig? Ärligt så tror jag att ingen vet särskillt mycket om mig, men den som vet mest är nog Madde

9. Vad gör du på fredagskvällar? Är hemma eller kanske i stallet en stund

10. Bästa filmen du någonsin har sett? Kan inte bestämma mig men LOL tror jag nog är en av de bästa iallafall

11. Har du haft sex med fler än 5 personer? Nej

12. Har du någonsin varit full? Nej

13. Har du testat droger? Nej

14. Röker du? Nej

15. Snusar du? Nej

16. Saknar du någon just nu? Jopp

17. Hur mår du idag? Riktigt bra

18. Hur många tabletter tar du dagligen? Inga?

19. Vad gjorde du för exakt ett år sen? Ingen aning

20. Bästa minnet från sommaren? Alla gånger i stallet


21. Senaste landet du besökte bortsett från Finland? Danmark kanske 

22. När var du där? 2-3 år sen tror jag

23. Är du rasist? Nej det skulle jag inte säga att jag är

24. Har du helt svenskt ursprung? Inte svenskt, finlandsvenskt

25. Om nej, vart kommer du ifrån? -

26. Föredrar du sfinska eller utländska killar? Ingen aning

27. Ser du fram emot någonting just nu? Först morgondagen sen helgen så att jag kan åka till stallet

28. Sköter du skolan? Ja det tycker jag

29. Vad hade du för betyg förra terminen? Ganska bra tror jag

30. Vad är det bästa du fått på ett prov? 10 kanske


31. Vilket ämne var det? Vet inte

32. Har du fått ig på ett prov? Nej

33. Har du spelat/spelar du i ett band? Om klassen räknas så ja

34. Anser du dig vara intelligent? Nja

35. Vilken har vart den bästa tiden av ditt liv? Denna sommar

36. Vilken va den värsta tiden då? Vet inte

37. Har du mått jättedåligt psykiskt? Nej inte vad jag kan minnas

38. Har du skurit dig eller gjort dig själv illa på nått sätt? inte med flit

39. Har du haft sömnproblem? Nej

40. Hur ofta gråter du? Vet inte


41. Vad gör du när du mår dåligt? Lyssnar på musik

42. Vem vänder du dig för att prata med när du mår dåligt? Mitt inre säger vi som

43. Vill du ha tillbaka någon av dina ex? Har inga ;)

44. Vilken klass går du i nu? 8a

45. Vilken skola? Petalax Högstadiet

46. Har du varit otrogen någon gång? Nepp

47. Har någon varit otrogen mot dig? Nepp

48. Är du stolt över dig själv? Ja 

49. Vad är det bästa med dig enligt dig själv? Att jag är snäll och bryr mig om andra tror jag

50. Vad får du ofta komplimanger för? Att jag är snäll typ


51. Har du lätt att få folk att skratta? Ganska

52. Cider elller öl? Alkoholfri cider ;)

53. Har du några talanger? Nja

54. Vet du om någon är kär i dig? Nej

55. Är du kompis med ditt/dina syskon? Ibland

56. Vad står det i ditt senaste sms? Mat.

57. Hur lång är du? Typ 159 cm

58. Hur mycket väger du? Ca 58-59

59. Vilken storlek har du på kläderna? Olika men M-L

60. Har du svarat ärligt? Jepp

Av Sandra Skinnars - 13 november 2013 21:57

Hej eller god natt! Idag i skolan var det riktigt chill enligt mig. Sista timmen, på modde, gick vi till bibban och lånade böcker. Jag lånade boken "Förr eller senare exploderar jag" och nu ikväll har jag läst två kapitel och jag säger bara en sak, två kapitel och jag är fast.

Efter skolan har jag läst på finska prov och kollat igenom matte som vi har förhör i imorgon.

Förlåt för väldigt sen bloggning men nu måste jag nog sova. Godnatt!

Av Sandra Skinnars - 13 november 2013 11:00

Här kommer del 2 då med lite olika märken.



Det här är av märket Maybelline New York Colorama och det är mer rosa/lila skimmrigt.



 

Det här har jag faktiskt aldrig använt. Det är märket The Colour Workshop.


Det här har jag aldrig använt heller. Märket är  Maxfactor




Guldigt nagellack som är riktigt fint. Vet inte märket.



Silvrigt nagelack från Depend.

Helt vanligt genomskinligt nagellack från Depend det också.


De som jag har testat av de här är riktigt bra.

Jag målar inte mina naglar ofta alls men när jag gör det så blir det bara nått enkelt.

Inga extra saker och så.

Hoppas att  ni gillade det här.

Av Sandra Skinnars - 12 november 2013 21:01

Hej! Idag efter skolan åkte vi (klassen) ju till stan och bowlade och åt mat och det blev en riktigt lyckad kväll.

I skolan idag var det ganska lungt, tycker jag. Orkar inte skriva nått mer nu, helt slut. Förlåt för att jag bloggar så sent och inte orkar men det har varit en lång dag så jag hoppas att ni förstår. Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards