Sandra Skinnars

Alla inlägg under november 2013

Av Sandra Skinnars - 24 november 2013 12:22

Idag är det exakt 1 månad till jul. Fattar inte att snart har en termin av åttan gått... Det går så fort.

Nu har jag kommit hem från kyrkan och ätit mat och nu ska jag göra hissa läxan och sen går jag kanske ut med Simme. Solen lyser och det är riktigt fint med lite snö på marken. Nu ska jag göra hissa läxan som sagt.

Gammal bild på mig och Katinka

Av Sandra Skinnars - 24 november 2013 08:04

Nu har jag varit vaken en stund och tänkte att jag skulle skriva ett litet "godmorgon inlägg" fast jag egentligen inte har något att skriva om... Men jag kan ju göra en lista på vad som betyder mycket för mig jag kan inte ranka liksom 1, 2, 3 osv. Utan jag gör bara punkter.

? Min familj fast jag kanske inte visar det men ni betyder väldigt mycket

? Mina vänner ni vet vem ni är och ni betyder väldigt mycket

? Hästarna är nått så viktigt för mig, speciellt Katinka

Nu kommer jag inte på något mer men det var några saker iallafall. Ha en bra dag! Vi hörs sen, nu ska jag gå och äta frukost. Puss

Katinka i våras

Av Sandra Skinnars - 23 november 2013 20:25

Hej! Igår efter skolan åkte jag till stallet och körde Katinka. Jag körde inte alls långt men en liten bit iallafall. Det var så roligt att träffa Katinka och Torsten igen. 


Idag har jag varit till Närpes med mamma och Simme och jag fick med mig en hoppari som är hutr mysig som helst och ett par skor som jag är in love with. Så snygga enligt mig! Har inga bilder men det kommer bilder sen iallafall på skorna det lovar jag. När vi kom hem så bytte jag om och jag och Simme gick ut och Simme körde fyrhjulingen och jag satt i en pulka, också tvärtom ibland. Lite ogämt på vissa ställen så jag har lite ont i ryggen nu men det var så himla kul. 


Nu ikväll har jag kollat på filmen Stuck in loveswefilmer.com och den vär riktigt bra. Jag har också varit i duschen så nu ska jag borsta håret och sen gå och sova.


Imorgon åker jag i kyrkan på gudstjänst och sen vet jag inte vad jag ska göra. Godnatt! 

Av Sandra Skinnars - 21 november 2013 20:35

Hej! Sitter och tittar på i huvudet på Gunde Svan nu och jag som gillar hästar tycker ju att det är lite extra intressant ikväll när han ska möta Malin Baryard-Johnsson. Hon är en av mina förebilder inom ridningen.

Idag har jag varit i skolan och sen tog jag det lugnt och så åkte jag till bibban och lånade en bok. Har inte börjat läsa den än men den verkar ganska bra. När jag kom hem gjorde jag läxorna och har tittat på tv en stund nu. Just nu är det paus så jag tänkte att jag skulle slänga in ett inlägg.

Idag har det också snöat lite. Vitt på marken är det iallafall. Det ända positiva med snön är att det blir lite ljusare ute.

Imorgon efter skolan tror jag att jag ska åka till stallet eller så tar jag det först på lördag... Jag får se.

Nu började i huvudet på Gunde Svan igen.

Godnatt! Vi hörs imorgon!

Kallt ute när vi väntade på bussen i morse

Av Sandra Skinnars - 20 november 2013 21:04

Sorry för att jag inte har skrivigt något idag men det har varit en helt vanlig och ointressant dag så jag har inget speciellt att berätta. Bara varit i skolan, gjort läxor och sen var jag i duschen också.

Nu har jag kollat på bode söker fru men nu slutade det så jag ska försöka sova nu. Godnatt!

~En sann vän ser dom gömda tårarna, medans andra tror på leendet~

Av Sandra Skinnars - 20 november 2013 11:30

I det här inlägget ska jag alltså berätta om stallet och hästarna lite. Jag börjar direkt.


Stallet som är närmare mig där Katinka och Torsten är nu så är hemma hos Eleonor och de (Katinka och Torsten) går på lösdrift. Vilket betyder att de slipper in och ut i stallet som de vill. Mer om Katinka och Torsten nu då. 


Katinka är, som nog de flesta som läst min blogg en stund vet, min favorit av alla hästarna. Hon är en shetlandsponny och hon är kanske 6-7 år. Jag vet faktiskt inte riktigt hur gammal hon är men jag tror att hon är 6-7 år. Det sämsta med Katinka är att hon är så lite så jag kan ju inte rida henne men jag kan ju köra henne och jag tycker att shettisar är så sjukt söta så det gör faktiskt inte så mycket att jag inte kan rida henne. Hennes personlighet är också nått helt fantastiskt. Hennes personlighet har också ändrats sedan det bara är hon och Torsten. Men hon var också lägst i rang när Tina, Tindra och Rappen var med. Men nu när det bara är Katinka och Torsten så har hon blivit tuffare och jag älskar hennes personlighet. Hon kanske inte är den där racer ponnyn utan snarare tvärt om, om det inte är på en stubbåker eller mjukt underlag då kan hon faktiskt gasa på riktigt ordentligt. Det är väl det som är lite intressant att veta om min älskling Katinka.

Visst är hon söt?


Torsten är en nordsvensk på 16 år tror jag. Han har varit travare fram till 14 års ålder (om jag minns rätt) typ. Han har alltså bara varit ridhäst i ca 2 år. Han är ganska svår att rida. Man får liksom inte spänna sig för då blir han spänd och man måste vara ganska bestämd med honom, man får inte låta honom börja gå för hårt för då kan han sticka iväg. Jag har inte ridit honom på ganska länge nu jag har så mycket i skolan och om jag åker till stallet så kör jag Katinka. Men Torstens personlighet är också nått helt fantastiskt. Han är verkligen hur snäll som helst. Det är typ det som jag kommer på om Torsten just nu. 

Lite dålig bild kanske men visst är han söt också?

-

Det blir två delar istället. Det blir så långt att berätta om 7 hästar i ett och samma inlägg. Men jag vet mer om Katinka och Torsten också så det kommer bli lite mindre fakta om Tina, Tindra, Rappen, Guiness och Minetta men de är ju fler så ja. Men här är del 1 iallafall. Hoppas ni gillar det här!

Av Sandra Skinnars - 19 november 2013 20:44

Nu ska jag göra mig klar till natten och gå och sova.

Det blev lite ändrade planer med mitt inlägg om alla 7 hästarna,

så imorgon kommer det om bara Katinka och Torsten

och sen när jag kommer på att jag ska skriva om Tina, Tindra, Rappen, Guiness och Minetta så kommer det.

Så om det dröjer allt för länge innan det dyker upp om dem så får ni säga till.

Men nu ska jag sova. 

Godnatt!

Jag för en stund sen!

Av Sandra Skinnars - 19 november 2013 18:41

Hej! Idag har jag varit i skolan som vanligt och hade ju tyska prov som jag tror att det gick ganska bra i. Sen hade jag finska och då kollade vi på en film, sen var det matte, vi fick ut förhören som jag är riktigt nöjd med. Brandalarmet gick också... När alla var på väg ut så sa de i centralradion att det var falskt alarm för det var i gymnastiksalen så hade någon råkat kasta en boll på en såndär knapp som utlöser alarmet. Skönt var ju det att det var falskt alarm för det regnade ute så det skulle inte ha varit så kul att springa ut i bara strumpor. Efter matte så hade jag syslöjd. Jag började sticka ett fodral till mobilen. 

 

Efter skolan så började jag nästan direkt med läxorna och nu sitter jag i sängen och lyssnar på musik. Det här lyssnar jag på!

Så bra låt det där.

 

Nu ska jag skriva ett inlägg om stallet/hästarna jag alltid pratar om så att ni får veta lite mer om dem. Katinka, Torsten, Tina, Tindra, Rappen, Guiness och Minetta. Minetta har jag kanske inte nämt så jätte mycket men ni kommer ju få veta mer om henne i inlägget jag ska skriva. Det kommer upp imorgon medan jag är i skolan. Ha en fortsatt trevlig kväll. Kanske hemma i ditt rum själv, med kompisar eller med pojk-/flickvän. Vad ni än gör... Ha en bra kväll!

 

Ovido - Quiz & Flashcards