Sandra Skinnars

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2014

Umeå

Av Sandra Skinnars - 8 augusti 2014 11:00

Torsdag: Steg upp halv sju för att hinna gå i duschen före vi skulle åka till båten. Om jag minns rätt så gick båten klockan nio och vi kom till Umeå klockan ett. När vi började närma oss Umeå så började blåsa lite mer och båten började gunga mer så jag satt på deck den sista en och en halv timmen. Men det gick ganska bra att sitta där uppe. När vi kom i land i Umeå så tog vi buss in till själva city eller vad ska man säga. Då vi kom in till Umeå city så letade vi reda på hotellet och fick våra rum. Jag och mamma hade ett och Simme och pappa ett annat. Vi kolla rummen och sen gick vi ut på stan och började kolla runt. På kvällen åt vi på en indisk restaurang och det var helt ok mat där.

Här ser man Umeå

Umeå älven

Efter att vi hade ätit på den indiska restaurangen så började det regna

Då kom regnbågen

Fredag: Tog det ganska så lugnt från morgonen för vi hade hela dagen på oss att gå i stan. Det var nog på fredagen som jag shoppade mest. Men jag köpte inte så jätte mycket grejer. Bilder på det jag köpte båda dagarna kommer i ett skillt inlägg senare någon dag. Det finns väl inte så mycket mer att berätta om fredagen. Eftersom att vi gick runt i stan från klockan tolv ungefär till halv fyra/fyra. Båten från Umeå gick klockan sex (svensk tid) och vi kom hem ungefär klockan tolv (finsk tid). Det gungade inte lika mycket på hemvägen så det var bra. 

Påväg hem

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Skinnars - 13 september 2017 09:19

Hej från och med nu hittar ni min blogg på wordpress. Den nya addressen är www.sandraskinnarsblog.wordpress.com Hoppas vi ses där! ...

Av Sandra Skinnars - 9 maj 2017 07:45


Sovit gott? Det har jag. Jag vaknade ca klockan 7 av mig själv och det är så skönt när man får vakna av sig själv istället för väckarklockan. Idag börjar jag skolan först halv elva så jag får ta det lugnt nu från morgonen och det behövde jag verklige...

Av Sandra Skinnars - 19 april 2017 15:15


Hej! Har ni haft en bra dag? Det har jag! I skolan hade jag modersmål kl.8:45-9:35 och sen hade jag biologi mellan kl.13:10-15:00. Så efter modde så åkte jag hem och då bytte jag om och gick ut på samma runda som igår. Det var riktigt härligt! N...

Av Sandra Skinnars - 18 april 2017 21:54


Hejsan! Idag började skolan igen efter påsklovet och jag är så jäkla taggad på livet just nu. Jag har en lugnare period i skolan nu så idag var jag i skolan 10:35-15:00. När jag kom hem gjorde jag en smoothie till mellanmål och sen åkte jag upp till ...

Av Sandra Skinnars - 15 april 2017 10:07

Hej på er! Senast jag bloggade hade jag och T just varit i Esse och nu är vi här igen. I onsdags efter att jag skrivit mitt sista prov så åkte jag hem och packade det sista och sen åkte jag in till stan och där var T och väntade på mig. Då jag plocka...

Ovido - Quiz & Flashcards