Sandra Skinnars

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2014

Lite uppdatering

Av Sandra Skinnars - 26 augusti 2014 18:45

Hej! Hoppas att ni har haft det bra de här dagarna som jag inte bloggat nått. Jag tänkte skriva lite om vad jag har gjort nu de här dagarna som jag inte har bloggat.


Lördag: Åkte med mamma till Vörå på min kusins kalas. Före så gick vi på stan en stund och jag köpte en tröja och ett Baby Lips. Tröjan är från Cubus och kostade ca 20€ och Baby Lips hittade jag på City Market för 3,90€.

Kvalitén på bilden gillar vi alla. Det här är då tröjan. Hel svart långärmad tröja med spets på axlarna. Snygg och enkel.

Baby Lips


Söndag: Åkte till Korsnäs för att titta på Korsnäs Pokalen. En regional hopptävling. Intressant att titta på hur olika ryttare reagerar när hästen t.ex vägrar på ett hinder. Vissa klappar hästen och provar igen medan vissa smäller till med spöt och sporrar och sen tar om. På kvällen tittade jag på The Fault in Our Stars på swefilmer.com. Jag har läst boken på både svenska och engelska och jag älskar den. Kolla filmen om ni inte orkar läsa boken!

Bästa boken och filmen ever!!!


Måndag: Skola och sen fyra åkte jag upp till stallet för att rida Torsten och tömköra Katinka med Eleonor. Jag tömkörde Katinka först och Eleonor red Torsten. Jag tycker att det är ganska roligt att tömköra, eller egentligen tycker jag väl om allt som har med hästar att göra. När jag red Torsten så gick det riktigt bra. Jag börjar förstå mig på honom och vi börjar bli ett team. Jag tränade på att försöka få honom böjd genom hela volten, för i det etta varvet (minns inte riktigt vilket just nu) så vill han envisas med att gå spikrakt på volten. Sen tränade jag halt, skänkelviktningar och att ha kontroll över traven. I halten ska man försöka använda tyglarna så lite som möjligt då går det som bäst. Han är ganska så känslig i munnen och stressar lätt upp sig om man är för hård i handen. Skänkelviktningarna har han lite svårt med också men tillsist gick det riktigt bra. Just traven vill han gärna springa lite snabbare (han har ju varit travhäst) och då är det viktigt att jag inte drar i tyglarna för mycket fast han ökar traven utan jag tar små små halv halter istället. Tycker ni att det är bra om jag skriver en liten utvärdering om ridpassen på Torsten och andra hästar?

Gamal bild


Idag: Vaknade med riktigt ont i halsen och hes som bara vad men åkte till skolan och blev lite bättre. Efter skolan åkte jag till Sonja och Sandra och var där till klockan sex och då gjorde jag läxor och tittade på dressyr VM. Nu ska jag gå i duschen. Ha det bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Skinnars - 13 september 2017 09:19

Hej från och med nu hittar ni min blogg på wordpress. Den nya addressen är www.sandraskinnarsblog.wordpress.com Hoppas vi ses där! ...

Av Sandra Skinnars - 9 maj 2017 07:45


Sovit gott? Det har jag. Jag vaknade ca klockan 7 av mig själv och det är så skönt när man får vakna av sig själv istället för väckarklockan. Idag börjar jag skolan först halv elva så jag får ta det lugnt nu från morgonen och det behövde jag verklige...

Av Sandra Skinnars - 19 april 2017 15:15


Hej! Har ni haft en bra dag? Det har jag! I skolan hade jag modersmål kl.8:45-9:35 och sen hade jag biologi mellan kl.13:10-15:00. Så efter modde så åkte jag hem och då bytte jag om och gick ut på samma runda som igår. Det var riktigt härligt! N...

Av Sandra Skinnars - 18 april 2017 21:54


Hejsan! Idag började skolan igen efter påsklovet och jag är så jäkla taggad på livet just nu. Jag har en lugnare period i skolan nu så idag var jag i skolan 10:35-15:00. När jag kom hem gjorde jag en smoothie till mellanmål och sen åkte jag upp till ...

Av Sandra Skinnars - 15 april 2017 10:07

Hej på er! Senast jag bloggade hade jag och T just varit i Esse och nu är vi här igen. I onsdags efter att jag skrivit mitt sista prov så åkte jag hem och packade det sista och sen åkte jag in till stan och där var T och väntade på mig. Då jag plocka...

Ovido - Quiz & Flashcards