Sandra Skinnars

Alla inlägg den 9 juni 2014

Av Sandra Skinnars - 9 juni 2014 17:04

Igår var det en riktigt bra dag och idag började jag dagen på bästa sätt, rida. Men det tar vi längre ner, först om går dagen.

Jag har inga bilder att visa er ännu för de är på kameran fortfarande men de kommer senare. Jag hade det iallafall trevligt med släkt och vänner till familjen och Sonja och Sandra kom också hit en stund. Riktigt trevligt hade jag. Jag var inte heller så nervös som jag trodde att jag skulle vara när vi skulle in i kyrkan så det var ju bra.

Okej, idag då. Började som sagt dagen med att rida och det var Torsten som jag red. Jag börjar känna att jag börjar förstå hur han ska ridas nu. Förr när han stressade upp sig över något så tänkte jag mer på vad som skulle kunna hända istället för att lugna ner honom men nu, som idag t.ex när vi var in till byn så blev han rädd för ljudet av när någon krattade, så tar jag det lugnt och tänker inte på något speciellt alls utan bara som vanligt. Så det känns ju roligt för mig det också att jag börjar klara av honom bättre och, framförallt, förstå hur han är att rida. För han är verkligen känslig, minsta lilla du spänner någon liten muskel så känner han av och spänner sig eller blir stressad och känslig i munnen är han också, så man måste rida honom på ett speciellt sätt och det är svårt för man rider mer med sitsen och kroppen än vad jag lärt mig på ridskolan men jag är väldigt tacksam för att jag får lära mig det. Så om du skulle råka läsa det här Eleonor, TACK SÅ JÄTTE MYCKET!

Nu sitter jag i soffan och väntar på Sonja och Sandra. De ska komma hit en stund efter att de har ätit så de kommer väl snart. Men vi hör senare! Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards