Sandra Skinnars

Direktlänk till inlägg 24 februari 2015

Stockholm - Mariehamn - Åbo - Hem

Av Sandra Skinnars - 24 februari 2015 11:51

Hej på er! Nu ligger jag i hytten på båten och lyssnar på musik och inom de här senaste 15 minuterna har vi mött två andra båtar. Själv så kör vi med Viking Line Grace.

Jag steg upp kvart i sex idag och gick i duschen. När vi kom på båten så gick vi till hytten och sen när båten startade så gick vi på frukost, jätte gott var det. Efter frukosten har jag bara varit i hytten och tagit det lugnt. Senare ska jag nog gå och titta i Tax Free:n och så finns det en Victoria Secret affär här också så där ska jag köpa en body mist eller två före vi kommer till Åbo. Båtresan skulle väl ta 10h tror jag så jag hinner. Jag har inte tagit nå kort alls i Stockholm men jag ska iallafall berätta vad vi har gjort nu de här dagarna.

I lördags så körde vi ner till Åbo och det var ju inget speciellt. När vi kom på båten då så gick vi till hytten och när båten startade så gick vi på mat. Jag åt inte alls mycket för jag mådde inte så bra. Jag har alltid haft problem med åksjuka (Heter det så?) så jag va inte helt bra. Sen gick vi till hytten och bytte om till pyjamas och jag tror att jag somnade ganska snabbt men jag vaknade hela tiden, hela natten och var ganska trött på morgonen.

När vi kom till hotellet i Solna, Ibis Styles någonting hette det, så gick vi till rummet och tog det bara lugnt och sen tio eller nått så kom min kusin Jocke dit och vi skaffade SL-kort och körde buss, pendeltåg och tunnelbana till massa olika platser. Vi var bland annat till Jocke och hans kompis lägenhet och sen tog vi oss in till Stockholm Centrum och så småningom tog vi oss mot Oscarsteatern och där tittade vi på "Lycka till Charlie". Det var häftigt att se skådespelarna, som man sett på tv, i verkligheten. Bl.a var Robert Gustavsson med där. Jag tycker att den var sevärd så om det är någon som funderar på att åka men som inte är säkra, den är bra men den är lite trög före pausen men efter pausen gick det snabbt.

Efter att vi hade sett teatern så åkte vi till en Asiatisk restaurang, R Asian tror jag att den hette, nu minns jag inte om den var i Solna Centrum eller i Stockholm Centrum men jag tror att den var i Solna Centrum men som sagt är jag inte riktigt säker. När vi kom till hotellet var vi alla lika trötta så vi somnade ganska snabbt tror jag, iallafall jag.

Hörni nu börjar båten gunga lite så nu ska jag sluta. Så att jag inte börjar må dåligt. Men jag berättar om gårdagen senare idag eller imorgon eller nått! Ha det bra så länge! Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Skinnars - 13 september 2017 09:19

Hej från och med nu hittar ni min blogg på wordpress. Den nya addressen är www.sandraskinnarsblog.wordpress.com Hoppas vi ses där! ...

Av Sandra Skinnars - 9 maj 2017 07:45


Sovit gott? Det har jag. Jag vaknade ca klockan 7 av mig själv och det är så skönt när man får vakna av sig själv istället för väckarklockan. Idag börjar jag skolan först halv elva så jag får ta det lugnt nu från morgonen och det behövde jag verklige...

Av Sandra Skinnars - 19 april 2017 15:15


Hej! Har ni haft en bra dag? Det har jag! I skolan hade jag modersmål kl.8:45-9:35 och sen hade jag biologi mellan kl.13:10-15:00. Så efter modde så åkte jag hem och då bytte jag om och gick ut på samma runda som igår. Det var riktigt härligt! N...

Av Sandra Skinnars - 18 april 2017 21:54


Hejsan! Idag började skolan igen efter påsklovet och jag är så jäkla taggad på livet just nu. Jag har en lugnare period i skolan nu så idag var jag i skolan 10:35-15:00. När jag kom hem gjorde jag en smoothie till mellanmål och sen åkte jag upp till ...

Av Sandra Skinnars - 15 april 2017 10:07

Hej på er! Senast jag bloggade hade jag och T just varit i Esse och nu är vi här igen. I onsdags efter att jag skrivit mitt sista prov så åkte jag hem och packade det sista och sen åkte jag in till stan och där var T och väntade på mig. Då jag plocka...

Ovido - Quiz & Flashcards