Sandra Skinnars

Alla inlägg den 19 september 2013

Av Sandra Skinnars - 19 september 2013 06:18

Hej! Jag ska skriva lite snabbt nu vad vi gjorde igår på ridlektionen.

Vi red snett igenom hela tiden (nästan) och först bara i skritt, sen i lätt trav, sen lätt trav med halt i mitten och sen kort trav genom hela. (Vi red kort sida, snett igenom, bytte alltså varv, kort sida och snett igenom. Det blev alltså ett kryss i mitten.) Sen skrittade vi kort sida och fattade galopp, gjorde en stor volt (2 varv) in till mitten bryta av till skritt och skritta kort sidan och sen ta galopp igen. Sen gjorde vi samma sak fast kort travade istället för skritt. Så vi lyfte galopp från kort trav. Det var lite svårare men det gick. Jag red på Sälli, han är inte min favorit häst kan jag säga. Han börjar bli så gammal och han är lite envis också. Så nej inte min favorit häst.

Nu byter vi samtalsämne. Idag så ska jag till skolan (what oh shit) sen ska jag hem (hehe). Nej men ärligt vet inte vad jag ska göra alls mer än det. Kanske skulle åka och köra Katinka. Men jag är riktigt trött just nu. Men nu måste jag gå! Ha en bra dag!!

Ovido - Quiz & Flashcards