Sandra Skinnars

Alla inlägg under mars 2013

Av Sandra Skinnars - 5 mars 2013 18:31

Hej, ända sedan jag kom hem har jag suttit med iPhonen i handen. Älskar den! Vet inte vad jag ska skriva... Men skolan gick slött men var väl helt ok. Skickar på KIK med massa folk nu och ska väl göra det en stund till!

Av Sandra Skinnars - 4 mars 2013 19:58

Tagga morgondagen. NU ska jag kolla fam. annorlunda. Kul! Sen blir det sova nova.

Av Sandra Skinnars - 4 mars 2013 18:07

Hej bloggen och alla läsare! :)


På bra humör och blogghumöret på topp men inget att skriva typ. Kanske lite men! Det är så typiskt för mig, när blogghumöret är på 0 så är det mycket jag vill skriva och berätta men lusten finns inte men när jag inte har nått att skriva så är blogghumöret på 110 lixom.


Min dag har varit helt ok. Hade textilslöjd för första gången nu i år och jag älskar det. Gör en nesessär (stav??) åt mamma. Ja, det hade vi 3 timmar sen matte, engelska och hissa. Bara 2 perioder kvar nu sen är det sommarlov (1 period=6veckor).


Igår var jag ju på agillity med Eleonor och det var väl ganska kul och ännu roligare blev det ju när hon fråga om jag ville komma med till stallet direkt efter och ta in hästarna. Och det gjorde jag ju förstås. Tog in hästarna, gav dom kraftfoder och vatten och åkte hem.


Imorgon så har vi fysik, matte, musik, (mat), modde, hissa och finska. Och jag vill att det ska kännas som om morrondagen går snabbt för när jag kommer hem så kan jag byta till iPhonen. Åååh, längtar ihjäl mig! ;) Då kommer det bli bättre update hoppas jag. För då ska jag ladda ner bloggplatsen appen, instagram och spel. Tips på roliga spel? Kommentera! Så då kommer det bli lite mer härochnu uppdatering. Men nu ska jag sluta babbla och fortsätta chatta med Madde som jag glömde säga i början av inlägget. Upsi! ;)

Av Sandra Skinnars - 4 mars 2013 12:45

Det jag köpte för egna pengar sist så var iPhone skalet i Tuuri.

 

Av Sandra Skinnars - 3 mars 2013 16:40


Hej!


Nu är jag klar och om ca 45 minuter så ska jag åka med Eleonor på agillity. Vet inte riktigt men kan hända att jag tar med mig kameran. Så här ser jag ut:

Kram!

Av Sandra Skinnars - 3 mars 2013 11:30

Katinka helt klart. Jag älskar henne lika mycket som min egna familj. Hon betyder mycket för mig. Om Eleonor säljer henne så SKA jag köpa henne.

Av Sandra Skinnars - 3 mars 2013 11:08

1. Hur gammal är du? 14 år
2. Hur gammal känner du dig?
14-15 år kanske

3. Vad har du gjort i dag hittills? Tittat Vasaloppet och tagit det lugnt.

4. Vilken film såg du senast? Alvin och gänget tror jag hihi

5. Vem ringde du senast? Pappa
6. är du besatt av någonting?
Haha! Hästar?!

7. Är du rädd för blod? Nej

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? En obäddad säng med datorn i famnen

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Nej

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej, det gjorde jag inte

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart skulle jag tro
12. När vaknade du i dag?
Ca. kl. 9 (finskt)

13. Vilken är din favorithögtid? Högtid? Julafton?! Då far man massa nya saker och det gillar jag

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? I ett stall, vad trodde ni

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Jag vet inte 

16. Hur vill du tillbringa din pension? I ett hus med nån jag älskar

17. Vad lyssnar du på just nu? Ljudet från tv:en (vasaloppet)

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej, bara haft en spricka i stortån
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? 
Jag vet inte

20. Vem är din favoritkändis?  Det vet jag inte heller

21. Vad är du på för humör just nu? Ganska bra
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa

23. Snarkar du? Nej, inte vad jag vet haha

24. Vilka yrken har du provat på? Inget, går i 7:an
25. Hur går du helst klädd? Mjukisbyxor och en topp eller T-shirt
26. Vilket stjärntecken är du född i? Skytten

27. Vilket är ditt favoritgodis? Helt klart choklad!
28. Vad sa du senast?
-Gud vad mätt jag blev! Haha

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Ingen aning faktiskt

30. Vad har du på dig just nu? Pyjamas

31. Vilken är din favoritaffär? Cubus skulle jag nog säga eller kanske halpa halli. Hittar nästan alltid nått där!
32. Vad har du för storlek i kläder? Olika beroende på märket  eller modellen men typ s-m
33. Vad har du i dina fickor? Har inga fickor just nu
34. Vad köpte du senast? iPhone skal
35. Hur många gånger har du flyttat? Aldrig

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? hårborste, duschtvål och shampo och mobil

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska tror jag
38.Senaste filmen du såg på bio? Breaking dawn part 2
39. Har du blivit sydd någon gång?
Nej
40. Har du någon gång badat naken utomhus? På villan när jag var mycket mindre
41. Vad åt du till frukost? Yoghurt
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Ingen aning, jag var bara 4 år då 
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, har inte körkort

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Vet inte

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Nattduksbordet

46. Vad var det sista du åt? Frukost

47. Vem är världens vackraste kvinna? Jag! Nej, jag vet inte!

48. Är du blyg? Med såna jag inte känner

49. Vilken var den sista konserten du var på? Ingen aning alls

50. Vad heter du i andra namn? Elisabeth

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Japp

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Jag ser ridning som en träningsform så ridning

54. Har du några husdjur? Ja, en hund och en katt

55. Vill du gifta dig? Ja

56. Vad är du sugen på just nu? Choklad

57. Vad är klockan? 12.41 enligt datorn

58. Vad är det konstigaste du ätit? Vet inte

59. Har du någon udda förmåga? Nej, det tycker jag inte

60. Var växte dina föräldrar upp? Pappa här i samma hus som vi bor i nu och mamma i Vörå

61. Vad önskar du dig i julklapp? Ja, det vet jag inte

62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Nej

63. Göteborg eller stockholm? Vet inte. Har bara vart till Stockholm. Men Ellen bor där så jag tar stockholm

64. Har du sett någon dö? Nej

65. Har du någon gång ringt polisen? Nej

66. Hur många grader är det ute? 5 grader på plus

67. Vilken färg har ditt hus? Rött med vita knutar

68. Vad sjöng du senast? Uncover

69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Nja, jag tror det

70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? Nej

71. Har du svenskt ursprung? Nej, finlandsvensk

72. Hur mycket väger du? 58 kanske

73. Har du ett turnummer? Nepp, inget sånt

74. Vem kramade du sist? Oj, ingen aning

75. Har du någon gång åkt snowboard? Nej

76. Kan du åka skateboard? Nej

77. Nämn någon du beundrar och varför? Nellie Berntsson. För att hon är så sjukt tuff och tolv år och vet vad hon vill

78. Har du gröna fingrar? Nej?

79. Har du svimmat någon gång? Nej

80. När lärde du dig senast någonting nytt? I stallet senast

81. Har du, eller har haft, något smeknamn? Sandrea och Drea har jag haft nu kallar alla mig bara Sandra

82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Ha kul och leva livet!

83. Är du vidskeplig? Vet inte ens vad det betyder

84. Vilka är dina största svagheter? Jag vet inte

85. Vad händer till helgen? Stallet kanske

86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? NEJ!

87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Inget

88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Leva utan hästar, sen vet jag inget mer 

89. Vilken är din favoritrestaurang? Det vet jag inte

90. Bada eller duscha? Duscha

91. Är du bra på att laga mat? Tillräckligt

92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? Nej

93. När och varför var du på sjukhus senast? Jag var med Simme och mamma till sjukhuset i tisdags (??) för sen skulle vi köpa iPhonen åt mig

94. Vilket är ditt drömyrke?  Nånting med hästar kanske

95. Har du några Piercings? Bara hål i öronen (räknas det?) 

96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Mittemellan löskokta och hårdkokta, jag hatar stekta (inte för att jag gillar ägg riktigt men)

97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? Det vet jag inte

98. Vad gjorde du 8.00 imorse? Sov

99. Har du gråtit idag? Nej

100. Vem utmanar du? Alla som har blogg. Speciellt Madde :P

Grattis till dig som orkade läsa!

Ovido - Quiz & Flashcards